Kære lokalforening og medlemmer!
DIF og DR P4 er gået sammen om at kåre Årets Idrætsforening. – Det kunne blive jeres forening.
For at komme i betragtning til denne ærefulde pris skal I blot sende en indstilling til forening@dif.dk inden den 24. oktober 2021 kl. 12.
Kriterierne for indstilling til årets idrætspris er følgende:
Da de danske idrætsforeningers rolle og betydning er mangeartede, kan der være mange gode grunde til at indstille den enkelte forening. Vigtigt er det dog, at det skal være tydeligt for juryen, hvad der berettiger den nominerede forening til at blive Årets Idrætsforening.
Dette kunne fx være, at idrætsforeningen har:
- Taget et betydeligt samfundsansvar for fx socialt udsatte, klimaet eller særlige målgrupper
- Haft succes med at skabe nye idrætstilbud og idrætsfællesskaber og/eller tilknytningsformer i foreningen
- Gjort en særlig indsats for foreningens frivillige eller i kampen om at få flere frivillige tilknyttet deres forening
- Lavet indsatser, som har stor betydning for lokalområdet og som er med til at skabe lokal sammenhængskraft
- Benyttet nye værktøjer og metode til at styrke foreningens drift, kvalitet eller fællesskaber. Fx gennem digitalisering
- Været nytænkende og visionære med det mål at fremtidssikre foreningens relevans og attraktion
- Eller bare bør hyldes som Årets Forening på baggrund af noget helt andet!
Vinderen afsløres til det store Gallashow sport 2021 den 8. januar. Ud over den ærefulde titel, så modtager vinderen også 60.000 kr., som skal bruges til at fortsætte det gode arbejde i foreningen. Nr. 2 og 3 modtager hver 20.000 kr. til samme formål.
Når indstillingsperioden er ovre vil en jury gennemgå indstillingerne og udvælge 3 foreninger, som befolkningen kan stemme på. Afstemningen vil foregå fra den 10.-24. november kl. 12.
På DIF’s hjemmeside kan I læse meget mere om Årets forening, juryen og meget mere.
Kom I godt fra start?
Vi håber, at I alle er kommet godt fra sæsonstart og har alle (eller i hvert fald de fleste) medlemmer tilbage i foreningen. På frivillig seminaret blev der i PR-gruppen udvekslet gode ideer til hvordan I får kickstartet jeres forening efter en lang ufrivillig nedlukning. Vi har samlet et par af de gode ideer her:
- Send information/nyhedsbreve til både nuværende og tidligere medlemmer for at holde dem orienteret.
- Nogle er startet ud med fællesmøder. Dette kan eventuelt følges op med et opfølgningsmøde i december, hvor I også inviterer tidligere medlemmer, der måske har lyst til at komme tilbage. Gør det til en hyggelig event med fællesspisning eller lign.
- Overvej om I kan/skal lave et ekstra hold, hvor der er fokus på den blide opstart. Det er godt for de medlemmer, der har brug for genopfriskning af trin eller blot har brug for at få formen tilbage.
Vi ønsker alle foreninger og medlemmer en rigtig god sæson med masser af dans og skønne oplevelser!