Deltag i Danmarks motionsuge i uge 41 ved at være vært ved en begivenhed for nye og gamle medlemmer. Det er blandt andre DIF, DGI, DR og Bevæg dig for livet, der står bag Danmarks motionsuge.
Opret jeres begivenhed på https://danmarksmotionsuge.dk/. I øjeblikket er der kun mulighed for oprettelse af begivenheder, men senere vil hjemmesiden blive åbnet for at alle danskere kan se og tilmelde sig jeres events. Når hjemmesiden åbner vil arrangørerne bag starte en landsdækkende kampagne på tværs af deres medier.
Det er en god måde, at få promoveret jeres forening og vise andre hvor sjovt det er at gå til folkedans.
Lav en begivenhed
Inden I går i gang med at oprette jeres event via ovenstående link, kan I med fordel have følgende oplysninger klar:
- Finde en god og passende titel til begivenheden.
- Lave en kort og præcis beskrivelse af begivenheden.
- Have et foto, der illustrerer eventen, klar – og evt. jeres forenings- eller klublogo.
- Have et link til der, hvor I organiserer og administrerer begivenheden – fx foreningshjemmeside, Facebookevent eller lignende.
- Linke til selve oprettelsen af et arrangement
Det gode arrangement
Har I brug for inspiration til det gode arrangement, så har Bevæg dig for livet lavet en god guide til hvordan I forbereder jer før, under og efter arrangementet. Tryk på billedet og hent guiden i printvenlig format.
Markedsføring
Udover at DIF, DGI, DR og andre aktører markedsføre motionsugen på deres kanaler, kan I også understøtte det ved selv at lave en begivenhed på Facebook og/eller lave et opslag, som medlemmerne kan dele og selvfølgelig sende en pressemeddelelse til de lokale aviser. Få jeres medlemmer til, at dele jeres event med deres netværk på Facebook, inviter familie og venner med eller reklamer for jeres event i lokale butikker, hjemmesider, facebookgrupper m.m. Det er kun fantasien, der sætter grænser for hvordan I synliggøre jeres event selv.
Vi har udarbejdet nogle skabeloner til jer, hvor jeres oplysninger blot skal indsættes, som I kan benytte i forhold til jeres event. Dem kan I se herunder:
Coverbillede til begivenhed på Facebook
Billede til Facebook (delbart)
Såfremt I ikke har mulighed for at printe diplomer selv kan disse bestilles ved sekretariatet. Send en mail til anitabfaros@folkedans.dk. Hvis I bestiller dem senest den 22. september kan de afhentes på årsmødet.
Søg støtte
Hvis I ikke allerede har ansøgt genstartspuljen, så er det en oplagt mulighed nu. Ansøgningsfristen for denne pulje er den 30. september, men pengene fordeles efter først-til-mølle-princippet.
I kan eksempelvis søge støtte til prøvemedlemskaber, omkostninger til aktiviteten og markedsføring.
Har I brug for sparring eller rådgivning i forhold til at ansøge denne pulje, så er I velkomne til at kontakte sekretariatet.